California, the golden state - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Sjors Latour - WaarBenJij.nu California, the golden state - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Sjors Latour - WaarBenJij.nu

California, the golden state

Blijf op de hoogte en volg Sjors

16 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Los Angeles

Californië, de staat waar de zon altijd schijnt, waar alles relaxt is en de waar je om de 100 meter een bekend persoon tegen komt.

Na een vlucht van net geen 6 uur kwamen Jasper en ik rond 12:00 aan in Los Angeles. Bij aankomst gingen we onze auto ophalen welke we hadden gehuurd voor onze eerste week hier in LA. Bij de autoverhuur aangekomen kregen we een mooie rode Hyundai waarmee we naar ons hotel in down-town LA reden. In eerste instantie waren we van plan om gelijk al de campus op te gaan maar dat kon helaas niet dus hebben we last minute een kleine roadtrip uitgestippeld. Eerst 2 dagen Los Angeles en uiteindelijk door naar Malibu, Thousand Oaks, Calabasas en tenslotte naar Northrige waar onze universiteit is.

De eerste stop van onze roadtrip was Los Angeles. We hadden een hotel in het centrum geboekt vlak bij het Staples Centrum (basketbal stadion van de LA Lakers). Donderdags hebben we wat rondgelopen en zijn we naar het Staple Centrum geweest, de buurt een beetje verkend en in de avond wat gegeten in een van de 100 malls van Los Angeles. Vrijdag ochtend namen we de metro vanaf het hotel naar de Walk of Fame in Hollywood. We hebben daar wat rond gelopen en tickets gekocht voor een tour door het noordelijk gedeelte van Los Angeles; Hollywood, the Hills, Rodeo Drive, Beverly Hills etc. Met de tour reden we ook langs de huizen van de rich en famous van Amerika. We hebben de huizen gezien van Leonardo DiCaprio, Elvis Presley tot aan Cesar de honden trainer. Of ja huizen, de poorten dan. De huizen stonden zo ver van de weg en achter hele grote poorten dat we eigenlijk maar een paar huizen echt hebben kunnen zien.
Nadat de tour was afgelopen heeft de bus ons afgezet bij het Chinese Theater op de Walk of Fame. Het Chinese Theater is het bekendste theater van de wereld waar vele premières worden gehouden en waar ook vele artiesten hun handen hebben vereeuwigd in het cement. We hebben daar nog wat rondgelopen, wat gegeten en niet te laat gemaakt want we waren dood op van het vele lopen en de warmte. De temperatuur ligt hier rond de 34 graden, erg warm dus.

Zaterdags zijn we begonnen met onze tour. We hadden een soort van motel / hotel geboekt in Thousand Oaks wat vlak bij Malibu en alle andere stranden ligt. Omdat we nog niet meteen in onze kamer konden zijn we een stukje doorgereden naar zo’n outlet mall waar je alles heel goedkoop kunt kopen zoals Ralph Lauren polo’s voor 25 euro etc. De rest van de dag hebben we aan het zwembad gelegen en niet veel meer gedaan.
Zondags en maandags hebben we dan eindelijk vakantie gevierd, echt vakantie. Beter gezegd helemaal niks gedaan en aan het strand gelegen van Malibu. Prima leventje al zeg ik het zelf.

Dinsdags zijn we via Calabasas doorgereden naar Northridge. In Calabasas hebben we een beetje rondgelopen, wat gegeten en op zoek geweest naar bekende Amerikanen maar die hebben we helaas niet gevonden. Dinsdags hebben we verder niet veel gedaan want woensdag begon school en daar moeten we natuurlijk helemaal uitgerust voor zijn.

Woensdag was het dan eindelijk zo ver, first day of university! Vanaf 9 konden we inchecken en omdat zoiets meestal lang duurt stonden er we er dan ook stipt om 9 uur. Op school aangekomen moesten we ons melden, allemaal formulieren invullen, ondertekenen en inleveren voordat we ons naar een ander gebouw moesten begeven. In het housing gebouw moesten we weer formulieren laten zien en ondertekenen en uiteindelijk kregen we de sleutel van ons appartement. We hebben een appartement op de begaande grond in gebouw 13 wat grenst aan het zwembad. Nadat we alles hadden uitgepakt hebben we wat rondgelopen over het gigantische terrein van CSUN (California State University Northridge). Er studeren hier bijna 43.000 studenten (2,5x zoveel als er in Oirschot wonen), er zijn 23 studie gebouwen, bibliotheek, heel veel eetgelegen (Subway, Burger King, Sushi, broodjeszaken, supermarkten etc.), sinaasappelboomgaard en daarnaast zijn er dan natuurlijk ook nog verschillende sportgelegenheden. Er is teveel om op te noemen. Het ziet er hier echt heel mooi en gaaf uit. Hier een filmpje van hoe mijn universiteit eruit ziet. https://www.youtube.com/watch?v=f_EoH0V8Wzg
Er hebben hier ook een aantal bekende Amerikanen op school gezeten. Zo als Eva Longoria, Eva Mendes en Paula Abdul. Er hebben niet alleen een heleboel bekende Amerikanen hier op school gezeten, er spelen hier ook een heleboel films hier af. De meest recente film is ‘We are friends’. In deze film speelt Zac Efron een jongen die DJ wordt en draait nu in de bioscoop. https://www.youtube.com/watch?v=aWkj2d7m1Zw

Donderdags was onze internationale introductiedag. Om half 10 moesten we ons melden bij het international office waar we informatie kregen over school. Samen met de andere studenten gingen we naar een collegezaal waar we informatie kregen over school. De groep werd in 2e verdeelt. Onze helft begon met een rondleiding over het campusterrein en daarna kregen we een lunch. Na de lunch kregen we informatie over wat ons allemaal nog te wachten stond en over de tour van de volgende dag. We kregen een Los Angeles tour, een L.A. tour = Latour. Die grap heb ik vaak verteld. Haha.
Bij de introductie kregen we ook allemaal onze studenten kaart en ons mealplan pasje. Een mealplan is een pasje met daarop 10 credits per week en 20 dollar aan dining dollars. Van dit geld kan ik eten op de campus. Niet ver ons appartement zit de manza. In de manza kunnen we ontbijten, lunchen en dineren. Ze hebben hier echt alles; broodjes, pizza, hamburgers, taco’s, salades, sushi, spaghetti etc. Ze hebben zelfs een toetjesafdeling!
Jasper en ik zijn tevens niet de enige Nederlanders hier op CSUN. Bij ons in de groep zaten namelijk ook nog 2 andere Nederlandse jongens, Kjeld en Jim. Zij zijn hier ook voor een half jaar en met hen hebben we donderdag eigenlijk heel de dag opgetrokken en s’avonds gegeten bij de manza.

Vrijdags moesten we er vroeg uit. Om half 9 moesten we verzamelen bij het international office waar 3 bussen op ons stonden te wachten. De bussen waren op alfabetische volgorde. Bus 1 was a-h, bus 2 i-q en bus 3 was r-z. Jasper, Kjeld en Jim zaten alle 3 dus in bus 2 en ik zat in bus 3. In de bus aangekomen had ik eigenlijk meteen contact met een paar andere gasten met wie ik heel de dag heb opgetrokken. Vanuit CSUN reden we naar het observation centre in de Hollywood Hills waar we een uitzicht hadden over het de bergen en het Hollywood sign. Na zo’n 30 minuten reden we door naar het centrum en gingen we eruit bij de Walk of Fame. Hier hebben we wat rondgelopen en kregen we allemaal informatie over de geschiedenis en waarvoor het nu wordt gebruikt.
Na de rondleiding door het centrum gingen we door naar Santa Monica Pier. We hebben daar hebben we wat rondgelopen over het strand en de pier maar omdat het hier zo warm is hadden we de koelte snel opgezocht en zaten we aan de Corona. Uiteindelijk nog wat rondgelopen door de hoofdstraat maar we hadden niet veel tijd want de bus vertrok alweer om 4 uur. Uiteindelijk hebben we wat hoofdpunten van de stad gezien maar nog lang niet alles. Ik heb hier nog 4 maanden dus heb nog genoeg tijd om alles te zien.

Vrijdag avond ben ik nog wat weten drinken met de jongens met wie ik in de groep zat tijdens de tour en met hen ben ik zaterdags ook nog op stap geweest in downtown Los Angeles. Blijkbaar was er een groot feest met verschillende DJ’s en dat klonk erg gaaf. Maar omdat alles hier redelijk vroeg sluit moesten we al op vroeg op stap. Normaal in Nederland ga je rond 11-half 12 op stap. Hier gaat iedereen veel eerder op stap. Om 10uur werden we opgehaald door de taxi en om half 11 stonden we al binnen. We waren op stap bij Avalon. Avalon is een grote club aan Hollywood Boulevard (Walk of Fame). Binnen aangekomen was het een groot gekkenhuis. Het was hier zo gigantisch groot en zo mooi, echt bizar. Ik ben nog nooit in zo’n mooie club geweest. Zelfs de toiletten waren mooi! Het enige nadeel van zo’n mooie club is dat alles erg duur is.. Ik dacht dat alles in Australië duur was maar bij zo’n club in LA kunnen ze er anders ook wat van. Pilsje kostte iets van 7 euro dus je moet goed vasthouden want stel je laat hem vallen is dat niet alleen sonde van het bier, ook van je geld..
Uiteindelijk waren we rond half 5 thuis en was het een geslaagde avond, sowieso voor
herhaling vatbaar.

Zondags niet veel meer gedaan dan aan het zwembad gelegen en wat nieuwe mensen leren kennen. Zondags was tevens onze laatste vakantiedag. Maandag ging het dan echt gebeuren, onze eerste dag op CSUN maar hierover meer in mijn volgende verslag.

• 05 September 2015 - 19:16

Jeanne Latour:

Hoi Sjors

Het was weer een mooi reisverslag. Leuk om te lezen, dat jullie alweer helemaal ingeburgerd zijn
    en ook weer nieuwe mensen ontmoet hebben.
    En niet onbelangrijk de outlet, hebben jullie ook gevonden. En heb je iets gekocht????

Ik ben wel jaloers op je, als ik lees dat het daar nog boven de 30 graden is.
    Hier is het momenteel koud en het regent al enkele dagen.
    Volgend weekend gaan wij weer naar Altea en ik hoop daar ook nog van heerlijke temperaturen te kunnen genieten.

Sjors, het allerbeste en maak er iets moois van.
    Groeten Jeanne & Joseph

• 07 September 2015 - 08:51

Beppie:

Zucht.......was ik nog maar jong....het klinkt het zo gaaf!!!....
    Veel succes, Sjors!