Daar boven op de berg - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Sjors Latour - WaarBenJij.nu Daar boven op de berg - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Sjors Latour - WaarBenJij.nu

Daar boven op de berg

Blijf op de hoogte en volg Sjors

27 September 2015 | Verenigde Staten, Los Angeles

Wat gaat de tijd toch snel. Ik heb er ondertussen alweer 5 weken opzitten en heb het nog steeds mega naar je zin. Ik merk dat ik al echt in het ritme zit en ook echt een band creëer met mensen. Iedere avond eten we met een groep samen, ondernemen we dingen en hebben we het erg naar ons zin.

In mijn vorige verslag ben ik geëindigd bij onze roadtrip naar Santa Barbara. De week die daarna volgde verliep soepel. Voor advertising waren we begonnen met het creëren van onze posters voor de film Out of the Past. ‘Out of the Past’ is een zwart-wit film uit de eind jaren 40. We hebben de film moeten analyseren en zijn begonnen met het maken van onze eerste schetsen. We hebben een paar weken de tijd voor dit project en uiteindelijk gaan we van de zwart-wit tijd (verleden) naar het kleurentijdperk (heden).
Woensdags ben ik samen met Sigurd, een jongen uit Denemarken, Los Angeles gaan verkennen. We zitten nu al een aantal weken in Los Angeles maar we hebben eigenlijk nog niet zo heel veel gezien van de stad. CSUN ligt namelijk in Northridge, een suburb in Noord-Hollywood wat ongeveer 30 minuten (als je geluk hebt) van het centrum van LA vandaan ligt. We besloten om de stad te gaan verkennen en we begonnen bij de Grove en de Farmers Market. Voor de gene die de kinder serie Totally Spies nog kennen, de Grove is waar deze serie zich afspeelde en het bestaat dus echt. De Grove is een groot winkelcentrum waar je geregeld celebrities tegen komt. Na de Grove zijn we naar de Farmers Market gegaan. De Farmers Market, net zoals de naam al doet vermoeden, is een markt waarop men eten verkoopt. Ze verkopen daar allerlei gerechten en je kunt ook van alles proeven. We liepen langs een kaaswinkeltje en zagen een wijnzaakje. Toen we daar naar binnen liepen zag ik dat ze Latour wijn verkochten. Laat ik nu toevallig Latour heten en dus de fles wijn hebben gekocht.
Na de Farmers Market zijn we naar Venice gegaan. Eerst liepen we door Venice Canals en daarna zijn we doorgegaan naar Venice Beach. Venice Canals zie je vaak terugkomen in films. Het is een soort klein Venetië met allemaal mooie huizen aan het water welke met elkaar in verbinding staan door middel van bruggetjes. Uiteindelijk zijn we ook nog naar Venice Beach gegaan waar wat hebben rondgelopen en wel 10x zijn aangesproken of dat we wiet wilde kopen. Wiet is verboden in Amerika maar als je een briefje van de dokter hebt dan zien ze het door de vingers.
Vrijdags zijn Jasper en ik samen met Kjeld en Jim naar de voetbal wedstrijd gegaan van CSUN’s schoolteam en het was de eerste keer van het seizoen dat we wonnen! GO MATADORS! Na de wedstrijd ben ik met vrienden naar de Stovepiper geweest. We wisten niet precies wat het inhield maar het schijnt de stamkroeg te zijn van CSUN. Bij de Stovepiper aangekomen zag het er rood van de CSUN supporters. De Stovepiper zelf is s ‘werelds lelijkste en donkerste bar maar volgens mij ook een van Amerikas goedkoopste. Waar we normaal 6 euro betalen voor een biertje betaalde we daar 18 euro voor onbeperkt drank, ideaal al zeg ik zelf.
Zaterdags heb ik gewerkt aan school en zondags ben ik met Outdoor Adventures naar het Hollywood Sign gehiked. We werden om 7.30 verwacht bij het Outdoor Adventures kantoor en vanuit daar gingen met we met 2 busjes naar de voet van de Hollywood Hills. Na zo’n 2,5uur lopen met 38 graden waren we op de top van de berg. We hadden een fantastisch uitzicht over Los Angeles en stonden zelfs boven de Hollywood letters! Na boven op de berg, of heuvel zoals ze het hier noemen, te hebben geluncht mochten we weer helemaal naar beneden lopen. We hadden nog een fotostop gemaakt voor het Hollywood sign en waren rond 3uur weer thuis. Hoewel het al half september was, was het toch nog erg warm. Hoe verveld dat is om te horen vanuit Nederland, voor ons is het ook niet altijd even handig dat het gemiddeld tussen de 30 en 40 graden is. Naar school gaan, leren en huiswerk maken terwijl het buiten lekker weer is hard. Je wordt snel afgeleid maar wordt beloont als je klaar bent.

School gaat verder goed. Ik had dinsdags een verslag ingeleverd voor Digital Marketing waar ik een 8.3 voor heb gehaald. Verder zijn we begonnen met een nieuw project bij Art Media Visualisation. Waar we het in de afgelopen hadden over InDesign hebben we het nu over Photoshop. Heel de klas moest de naam van een bekend persoon op een briefje schrijven en in een pet doen. Wanneer iedereen een bekende persoon in de pet had gedaan dan kregen we een nieuw briefje. Ik had Obama in de pet gedaan en kreeg terug model Cara Delevigne. We moesten onze celebrity aanpassen met Photoshop, een leuke manier om Photoshop te leren kennen.
Dinsdag avond tijdens mijn Advertising klas was ik uitgenodigd door een klasgenoot om gratis samen met haar en een paar andere naar een Dr. Phil show te gaan de volgende dag.
Woensdags werd ik om half 8 opgehaald en reden we naar de Paramount Studios. De gastmoeder van het meisje dat mij had uitgenodigd is goed bevriend met de man die alles regelt voor de dr. Phil show en van hem kregen we gratis kaartjes en kregen we ook een rondleiding door de Paramount Studios! Om 10:00 begon de show. We moesten netjes gekleed gaan en hadden erg goede plaatsen in de zaal. Het was erg leuk om een show mee te maken van Dr. Phil want niet alleen komen we op tv we kregen ook allemaal gratis dingen mee naar huis. De Dr. Phil ziet er trouwens op tv wel iets anders uit dan in het echt. Volgens mij is hij al vaak langs de plastisch chirurg gegaan want wat ziet die man er uit. De show verder was best interessant. Dr. Phil is niet net zoals Oprah of Ellen want de onderwerpen die besproken worden in zijn shows zijn altijd iets zwaarder dan een gemiddelde talkshow. Onze aflevering ging over een vrouw die haar dochter uit huis had gezet vanwege drugs gebruik en 3 dagen later stierf aan een overdosis. De moeder geeft zichzelf hier de schuld voor en gelooft dat haar dochter niet zou zijn overleden als ze haar het huis niet uit had uitgezet. Er werd veel gehuild tijdens de uitzending maar we kregen allemaal gratis Dr. Phil cadeautjes mee naar huis zoals een boek, mok, stressbal dus het was allemaal toch goed gekomen.

Donderdags had ik overdag les en in de avond ben ik samen met een paar vrienden op stap geweest in Sherman Oaks, een suburb van Los Angeles niet ver van school vandaan. Ik kon het niet laat maken want de volgende dag ging ik namelijk naar Mammoth Mountains waar Jasper en ik gingen backpacken met school. We hadden een grote rugzak gehuurd bij Outdoor Adventures en uit ervaring spreek ik dat hoe minder je meeneemt hoe gemakkelijker backpacken is. Ik had zo weinig mogelijk meegenomen want die rugzak moet namelijk mee naar de top van de berg.
Vrijdag ochtend vertrokken we om 9uur en na een reis van ongeveer 5,5uur kwamen we aan bij Mammoth Mountain. Iedereen was er helemaal klaar voor en het avontuur kon beginnen! Na een stevige hike van ongeveer 2 uur kwamen we aan bij het eerste bergmeertje. Het was ondertussen al 5 uur en tijd om de tenten op te zetten. Na het opzetten van de tenten gingen we rustig eten. We aten een soort van rijst met groeten, erg gezond. Nadat we hadden gegeten moesten we alles goed opruimen en in beerboxen doen. Een beerbox is een box waar beren niet in kunnen. Het zijn van de die ronde boxen met een draaidop die beren niet kunnen open maken. We waren op tijd gaan slapen maar wat was het koud zeg. We zijn hier in LA 30-40 graden gewend. In de bergen was het 3 graden dus dat was even afzien.
Na een slechte nachtrust werden we gewekt om half 8. We gingen eten en om 9 uur stonden we alweer bepakt om onze tocht te vervolgen. Na uren bergopwaarts te hebben gewandeld kwamen we aan op de top en wat was het mooi. We hadden een geweldig uitzicht over heel de omgeving en het was de zware tocht zeker waard. Boven op de top van de berg hadden we geluncht en toen we daar mee klaar waren mochten we weer naar beneden. Bij het kamp aangekomen was het alweer bijna tijd voor het avondeten. De taken werden verdeeld en samen met een paar andere ging ik water filteren. Outdoor Adventures had ons een paar waterzuivering filters meegeven waarmee we ons water schoon kregen. Bij terugkomst in het kamp was het eten al bijna klaar en konden we bijna gaan eten. Iedereen was erg moe van de lange wandeltocht en om 8 uur lag iedereen al in zijn tent.
Zondags was alweer onze laatste dag in Mammoth Mountain. We waren alweer vroeg wakker en ik kan namens de groep spreken dat we allemaal uitkeken om weer terug naar Los Angeles te gaan. Het was een onwijs leuke ervaring maar wat keek ik uit naar mijn eigen bed, douche en koelkast. De hike van het kamp naar de bus ging gemakkelijk. Na menig kilometers bergopwaarts te hebben gelopen waren die laatste 5 bergafwaarts een piece of cake. De terugreis naar huis ging spoedig. Er werd weinig gepraat en volop geslapen. Na 2 nachten in de kou op rosten te hebben geslapen lag zelfs de achterbank in de bus comfortabel.

Jasper en mijn backpackavontuur was geweldig. We hebben weer zoveel nieuwe dingen gezien en ook weer nieuwe mensen ontmoet. Het was heel erg leuk en een ervaring om niet te vergeten.

We zijn ondertussen alweer aangekomen aan week 6 en ik ben alweer 2 maanden van huis. Wat gaat de tijd toch snel als je het leuk hebt. Tot de volgende keer!

  • 08 Oktober 2015 - 19:56

    Marianne Latour:

    Boven op de berg!!! Weer een heel leuk verslag,het is altijd ontzettend leuk om je verslagen te lezen!!! Ga zo door. Ik zag op de foto's dat de bergen,de meren, en de wandeltochten erg mooi zijn. Inderdaad iets om nooit meer te vergeten!!! Geen beren gezien? Die zitten daar toch ook? Ook leuk was de groep met verschillende nationaliteiten , zo leer je ook weer veel van elkaar!! En wat zal dat weer goed gevoeld hebben ,een eigen WC!!! En douche! Dus dokter Phil is in het echt niet zo mooi, nou op tv ook niet , je kunt aan hem zien dat hij al weer verschillende jaren in Holliwood woont en als je dan niet verschillende keren per jaar naar de plastisch chirurg gaat,dan hoor je er niet bij. Wel erg leuk om zoiets mee te maken! Alleen moeten we er nu nog achter komen wanneer de uitzending in Nederland is. Geniet van je prachtige tijd in Californië ,en tot je volgende verslag!!! Gr. Marianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sjors

Actief sinds 08 Aug. 2011
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 43443

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2015 - 31 December 2015

California State University Northridge

Landen bezocht: